ZINE travel AS tar vare på dine personopplysninger slik at vi kan behandle abonnementet ditt. For å kunne yte best mulig service vil vi forsøke å hente inn telefonnummer og epost fra eksterne kilder hvis dette ikke er oppgitt. Opplysningene skal bidra til bedring av kommunikasjon med kunden og til markedsføringsformål for ZINE travel as. Opplysningene vil ikke bli tilgjengeliggjort eller solgt til tredjepart.

Ved avgitt samtykke vil ZINE travel as kunne sende deg servicemeldinger tilknyttet ditt abonnement, spennende tilbud og nyhetsbrev om magasiner og andre produkter via brev, telefon og elektroniske medier som e-post og SMS. Dine opplysninger vil ikke bli solgt eller tilgjengeliggjort til tredjepart.

———-

Angrerett, retur og reklamasjon

Alle kjøp på www.magasinetreiselyst.no er underlagt loven for retur, reklamasjon og angrerett.

Angrerett og retur

Angrerettloven gir forbruker rett til å angre kjøpet ved å melde fra til selger innen 14 dager etter at forbrukeren mottok hele varen, og opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Returkostnadene bæres av kjøper.

Ved retur skal varene returneres ubrukt og i originalemballasjen, til ZINE travel as, Grenseveien 99, 0663 Oslo.

Reklamasjon

Forbrukerkjøpsloven av 21. Juni Nr 34 2002; før feil meldes til ZINE travel AS, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Melding om feil og mangler ved produktene skal henvendes til kundeservice snarest mulig.

Eventuelle kostnader ved retur av varen bæres av forbrukeren, med mindre ZINE travel AS har misligholdt avtalen. Vi tilbakefører beløpet tilbake til samme kredittkort som ble benyttet ved kjøp.

Salg til foretak innbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven, og her gjelder ikke lovbestemt angrefrist.

Hvem kan bestille?

For å bestille fra ZINE travel må du være fylt 18 år. Er du under 18 år må dine foreldre eller foresatte samtykke i bestillingen.

Personvern

Vi i Zine Travel AS/ Magasinet Reiselyst arbeider for å sikre at personvernet ditt er beskyttet når du bruker tjenestene våre. Vi har derfor retningslinjer som beskriver måten dine personopplysninger behandles og beskyttes på.

1.     Hva er personopplysninger?

Personlige data er all informasjon som kan være direkte eller indirekte knyttet til deg, for eksempel navn, adresse, epostadresse, telefon og kjøpshistorie.

2.     Denne informasjonen henter vi inn og tar vare på

I dette avsnittet forklarer vi hvilke opplysninger vi henter inn om deg og tar vare på.

2.1 Når du deltar i en konkurranse

Når du deltar i en konkurranse hos oss, enten for å vinne en reise, bli testreiser eller bare få en premie, vil vi innhente din epost og noen ganger ditt telefonnummer. Det er for å kunne kontakte deg dersom du vinner premien, og gi deg informasjon om tilsvarende konkurranser, nyheter og tilbud senere.

2.2 Når du kjøper et abonnement på magasinet

Når du kjøper et abonnement på magasinet Reiselyst, vil vi ta vare på ditt navn og adresse som et minimum for å kunne sende deg magasiner. Ofte har vi også hentet inn epost og/ eller telefonnummer. Det er for å kunne nå deg dersom det er noe galt med ditt abonnement, som at magasinet kommer i retur.

I vår abonnementsbase tar vi også vare på din kjøpshistorikk, som vil si hva du har kjøpt når (abonnement) og til hvilken pris. Dette er for å kunne gi deg disse opplysningene om du har spørsmål om din faktura eller innbetaling.

Vi har ikke informasjon om dine kredittopplysinger, bankkonto eller kredittkort.

3.     Så lenge lagrer vi informasjonen

Din personlige informasjon lagres bare så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålet med behandlingen, eller så lenge vi må lagre dem ved lov. Så blir informasjonen din slettet eller uidentifisert sikkert slik at den ikke lenger kan knyttes til deg.

4.     Hvem deler vi informasjonen med

Vårt mål er å være gjennomsiktig og å beskytte dine personlige data. Dine data er lagret av oss og vår e-postleverandør, samt i de tilfeller det er relevant også med arrangør av testreise eller konkurranse. Vi deler aldri eller selger dataene dine til andre tredjeparter. Vi beholder denne informasjonen bare for å kunne dele våre siste nyheter og tilbud, og du kan trekke tilbake samtykket ditt når som helst.

5.     Dine rettigheter

Du har visse rettigheter i henhold til databeskyttelseslovgivningen. Hvis du ønsker å bruke noen av dine rettigheter, vennligst kontakt oss. Du kan når som helst melde deg av vårt nyhetsbrev via lenken nederst i brevet, og derved få dine opplysninger slettet, eller ta kontakt med oss på epost teller telefon.

·      Tilgang til dine personlige opplysninger – Du har rett til å motta bekreftelse dersom vi behandler dine personlige opplysninger og et utdrag av hvilken informasjon som behandles

·      Be om korreksjon – Du har rett til å få feil informasjon korrigert

·      Forespørsel om å bli slettet – Du kan under visse omstendigheter fjerne informasjonen din

·      Rett til dataoverførbarhet – Du har rett til å kreve at personopplysninger flyttes fra oss til et annet selskap, myndighet eller organisasjon. Denne rettigheten er begrenset til informasjon fra deg.

Vil du vite mer om dine rettigheter kan du lese her:

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/SV/TXT/?uri=CELEX:32016R0679

6.     Reservere deg mot markedsføring

Vi kan bruke e-post eller mobilnummer til direkte markedsføring/ nyhetsbrev. Hvis du ikke vil ha denne form for informasjon fra oss, kan du kontakte oss på følgende måte:

Epost: info@magasinetreiselyst.no

Telefon: +47 452 95 420

Av-knapp: Klikke på unsubscribe-lenken nederst i nyhetsbrevet

Betaling

Bladleveringen forskuddsbetales i samsvar med den betalingsperiode du har valgt. Bladleveringen blir stoppet hvis innbetaling ikke er mottatt innen rimelig tid etter forfall, men manglende betaling eller retur av bladet betraktes ikke som oppsigelse. Sluttregning sendes for den tid bladet er levert.

Vær oppmerksom på at det kan ta 4-6  uker fra vi mottar din bestilling, til bladet er i posten. Som abonnentsfordel mottar du som regel bladet senest dagen det er i salg i butikken. Abonnementet løper inntil oppsigelse foreligger, hvis ikke annet er
oppgitt. Abonnementet er personlig, og kan når som helst sies opp. Det tas forbehold om endringer i abonnementsbetingelsene. Tilbudene gjelder kun for nye abonnenter.

Uteblivelse av blad

Dersom bladet uteblir, er vårt erstatningsansvar begrenset til det du har betalt for tilsvarende tidsrom. Forsinket blad vil normalt ikke erstattes.  Reklamasjoner vedrørende mangelfull distribusjon må meddeles umiddelbart til kundeservice.

Levering av bladabonnement og velkomstgave

Som hovedregel skal vi levere bladet hjem til deg senest den dagen produktet er i salg i butikken. Reklamasjoner vedrørende mangelfull distribusjon må meddeles umiddelbart til kundeservice.

Dersom det følger med premie i ditt bestilte abonnement, vil premien bli tilsendt fire uker etter at din betaling er registrert. Premien tilfaller alltid den som bestiller abonnementet, uansett om man bestiller til seg selv eller som gave. Velkomstgavene gjelder så langt lageret rekker, hvis ikke så erstattes velkomstgaven med tilsvarende vare.

Mottar vi bestilling på en kampanje som er utløpt, vil vi kontakte deg for å komme frem til best mulig løsning på dette.

TILBAKE TIL HOVEDSIDEN